Kde a jak nakupovat?
Katalogové zboží od českých velkoobchodů
Vedoucí úlohu na českém trhu mají jednoznačně specializované velkoobchody. Některé z nich mají vlastní kapacitu potisku. Je logické že tyto firmy prosazují sortiment, který se nachází v jejich katalozích. Tento sortiment také znají jejich obchodníci. Specifické požadavky na zakázkovou výrobu se řeší také, ale spíše v případě velkých zakázek nebo velkých klientů. Nezřídka se stává, že tyto velkoobchody zadávají drobnější zakázkové výroby dalším subdodavatelům. V katalogovém sortimentu najdeme zřídka nějaké kreativní novinky. Je to dáno tím, že zboží je přejímáno z určité části z katalogů zahraničních dovozců, a dále tím, že jsou přednostně zařazovány produkty, po kterých je tradičně poptávka.
Menší, kreativní firmy
Ano, tak sem patří i Továrna-Design s.r.o. Jiní se snaží konkurovat reklamním agenturám, já se s nimi naopak snažím spolupracovat a školit jejich pracovníky. Výhodou je že poskytujeme daleko větší šíři a kvalitu sortimetu i služeb. Jsme flexibilnější i v potisku a značení. Sami zboží dovážíme i od výrobců z Asie – v případě velkých zakázek. Tím se dostáváme i na lepší ceny. Velká část sortimentu je dostupná v e-shopu: darky-eshop.cz
Výroba reklamních předmětů v Čechách
má také svoji historii a tradici. Od rozvoje lehkého průmyslu za první republiky, přes trika se Sandokanem až po současnost. Takže nejdříve trochu legrace…:
Tuzemské výrobce nelze je strkat do jednoho pytle. Dá se říci, že každý výrobce vyžaduje při komunikaci jistou dávku technických znalostí a hlavně chce přesně popsat, co se chce. Některé věci je v Česku téměř nemožné vyrobit, u některých jsou minimální serie téměř stejné jako při výrobě v Číně. Takže se vyplácí zavedená výroba kde se dá docílit potřebná rychlost. V Česku se prostě vyrábí, když je termín „za minutu 12″, což je velmi často ,
Velcí evropští dovozci
Jsou to dodavatelé českých velkoobchodů a distributorů. Nekomunikují s koncovými zákazníky nebo drobnými odběrateli, agenturami. Zajišťují často i potisk a zakázkovou výrobu. Jsou zaměřeni na takové zboží, které se dá při relativně vysoké obchodní přirážce na konci ještě prodat.
Zboží, které má vysokou pořizovací cenu (a třeba i užitnou hodnotu – často evropská produkce) se v těchto velkoobchodech vyskytuje zřídka.
Evropští výrobci
platí v podstatě to, co řečeno o českých. Ceny jejich zboží neumožňují dávat nějaké superslevy, pokud má být na konci ještě prodejné.
Asijští výrobci a obchodníci
Velmi pestré téma Co říci a být stručný? Motor inovace je americký trh. Ačkoli je export velmi významný, nedá se říci, že by domácí trh byl nějak zanedbáván. Evropa sice hraje také nějakou roli, rozhodně ale ne nějak prioritní. Jak roste domácí konkurence, nové firmy jsou ochotny dodat menší minimální množství, než tomu bylo dříve. Každopádně je nutno počítat s rozdílným vnímáním „velikosti“ objednávky. V Asii jsou ideální podmínky pro zakázkovou výrobu což je dáno velkou tradicí a kontinuitou lehkého průmyslu, který je dimenzován na výrobu pro obrovský trh.
- Kde a jak nakupovat? - 10.11.2014
- Efektivita reklamních předmětů - 9.11.2014
- Rozdělení reklamních předmětů - 9.11.2014
Komentujte
Chcete se přidat do diskuze?Vyplňte údaje a napište komentář!