Notice: Undefined variable: dd_override_start_anchor_id in /var/www/hosting/reklama-darky.cz/wp-content/plugins/digg-digg/digg-digg.php on line 351

Notice: Undefined variable: dd_override_top_offset in /var/www/hosting/reklama-darky.cz/wp-content/plugins/digg-digg/digg-digg.php on line 352

Efektivita reklamních předmětů

Jestliže vezmeme stejný druh reklamního předmětu (třeba nůž) od jednoho dodavatele a podobný od jiného dodavatele, může se nám stát, že jeden z nich zaznamená kladný ohlas u námi sledované cílové skupiny a ten druhý bude ignorován.

Proč?

Je to dáno mnoha faktory, přičemž nejdůležitější je design produktu. Ten, kdo má rozhodující slovo ve výběru reklamního předmětu, nemusí mít vždy typický vkus dotyčné cílové skupiny které se bude dárek rozdávat.

Funkčnost, praktičnost

Jestliže reklamní dárek vypadá na první pohled prakticky, jeho užitek lze jednoduše pochopit. Je-li rychle pochopitelný, stane se i oblíbeným.

Efekt reklamních předmětů

Jde jednak o schopnost zaujmout cílovou skupinu, dále schopnost komunikovat reklamní sdělení a nakonec porovnání, jak dlouho toto sdělení v cílové skupině uchová. Schopnost zaujmout jsme již probrali, schopnost komunikovat závisí na srozumitelnosti sdělení, případně jeho čitelnosti.

Životnost

Je nepopiratelný fakt, že věci které déle vydrží, déle komunikují. V některých případech ale nemá životnost předmětu smysl prodlužovat.  Například pokud se jedná o periodické kampaně opakující se každý rok, nemá smysl uvažovat o pořízení RP s delší než roční životností. Je možné, že situace s odpady za pár let bude stavět tento konzumní přístup do jiného světla …

Efektivita reklamních předmětů

Jde vlastně o „výkon“ reklamních předmětů, poměr efektu za cenu.

Měření efektu a efektivity konkrétních druhů reklamních předmětů

Ačkoli měření efektivity různých medií je u nás na pokročilé úrovni, měření téhož u reklamních předmětů je spíše vyjímkou. Jde o počet „impresí“ a jejich cenu.

Reklamní předmět, který je interaktivní, dosahuje více impresí

Reklamní předmět, který zapojuje více smyslů, dosahuje více impresí

atd.

Problémem je metodika a proveditelnost měření na dostatečně velkém vzorku respondentů.

Porovnání efektivity reklamních předmětů jako media

Zde už je situace lepší. Podle studií v Německu lze dovozovat, že reklamní předměty v některých ohledech dosahují i vyšších výkonů než televizní reklama.

Kryštof Sýkora
Latest posts by Kryštof Sýkora (see all)

Notice: Undefined variable: dd_override_start_anchor_id in /var/www/hosting/reklama-darky.cz/wp-content/plugins/digg-digg/digg-digg.php on line 351

Notice: Undefined variable: dd_override_top_offset in /var/www/hosting/reklama-darky.cz/wp-content/plugins/digg-digg/digg-digg.php on line 352
0 komentáře

Komentujte

Chcete se přidat do diskuze?
Vyplňte údaje a napište komentář!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>