Efektivita reklamních předmětů
Jestliže vezmeme stejný druh reklamního předmětu (třeba nůž) od jednoho dodavatele a podobný od jiného dodavatele, může se nám stát, že jeden z nich zaznamená kladný ohlas u námi sledované cílové skupiny a ten druhý bude ignorován.
Proč?
Je to dáno mnoha faktory, přičemž nejdůležitější je design produktu. Ten, kdo má rozhodující slovo ve výběru reklamního předmětu, nemusí mít vždy typický vkus dotyčné cílové skupiny které se bude dárek rozdávat.
Funkčnost, praktičnost
Jestliže reklamní dárek vypadá na první pohled prakticky, jeho užitek lze jednoduše pochopit. Je-li rychle pochopitelný, stane se i oblíbeným.
Efekt reklamních předmětů
Jde jednak o schopnost zaujmout cílovou skupinu, dále schopnost komunikovat reklamní sdělení a nakonec porovnání, jak dlouho toto sdělení v cílové skupině uchová. Schopnost zaujmout jsme již probrali, schopnost komunikovat závisí na srozumitelnosti sdělení, případně jeho čitelnosti.
Životnost
Je nepopiratelný fakt, že věci které déle vydrží, déle komunikují. V některých případech ale nemá životnost předmětu smysl prodlužovat. Například pokud se jedná o periodické kampaně opakující se každý rok, nemá smysl uvažovat o pořízení RP s delší než roční životností. Je možné, že situace s odpady za pár let bude stavět tento konzumní přístup do jiného světla …
Efektivita reklamních předmětů
Jde vlastně o „výkon“ reklamních předmětů, poměr efektu za cenu.
Měření efektu a efektivity konkrétních druhů reklamních předmětů
Ačkoli měření efektivity různých medií je u nás na pokročilé úrovni, měření téhož u reklamních předmětů je spíše vyjímkou. Jde o počet „impresí“ a jejich cenu.
Reklamní předmět, který je interaktivní, dosahuje více impresí
Reklamní předmět, který zapojuje více smyslů, dosahuje více impresí
atd.
Problémem je metodika a proveditelnost měření na dostatečně velkém vzorku respondentů.
Porovnání efektivity reklamních předmětů jako media
Zde už je situace lepší. Podle studií v Německu lze dovozovat, že reklamní předměty v některých ohledech dosahují i vyšších výkonů než televizní reklama.
- Kde a jak nakupovat? - 10.11.2014
- Efektivita reklamních předmětů - 9.11.2014
- Rozdělení reklamních předmětů - 9.11.2014
Komentujte
Chcete se přidat do diskuze?Vyplňte údaje a napište komentář!