Rozdělení reklamních předmětů

Proč vlastně dělit reklamní předměty na nějaké druhy? No přece proto, že se nám to bude hodit při zadávání poptávky!  Čím je reklamní předmět lépe cílený, tím je lepší jeho účinek.

Podle předávání bych dělil na tyto kategorie:

  • drobné reklamní předměty-pozornosti, individuálně darované, bez nároků na balení
  • rozdávací předměty – hromadná distribuce
  • reklamní předměty přibalované k produktu – prémie
  • předměty pro zasílání poštou (ploché, do obálky)
  • hodnotnější, předávané osobně (např. obchodními zástupci)
  • předávané  na jednorázových a slavnostních akcích
  • osobně předávané – reprezentativní, manažerské

Další věc, kterou bychom si měli včas ujasnit, je v jakém postavení se nachází ten, komu budeme dárek dávat.

Základní možnosti:

  • vlastní zaměstnanec
  • zákazník obecně
  • potenciální zákazník
  • osoba s rozhodovací pravomocí (manažer)
  • V.I.P., celebrita atd.

Abyste měli hlediska uvažování o dárcích kompletní,  zkuste se ještě zamyslet zda má ve Vašem případě smysl:

  • věkové vymezení cílové skupiny
  • pohlaví
  • sociální faktory
  • zda není vhodné mířit spíše nepřímo a obdarovávat děti

 

Copak jsou ty reklamní předměty?

Reklamním předmětem může být téměř cokoli. Většinou jako reklamní předmět označujeme něco s potiskem loga na místě věnování.

Obecně se dá říci že reklamní předměty jsou podmnožinou dárkových předmětů. Dárkové předměty jako takové, nemusí mít jakýkoli druh věnování a nesleduje se u nich, jaký přinesou dárci užitek.

Reklamní předměty a daně

V legislativě je stanovena daňově uznatelná cenová hranice 1ks dárku včetně značení, který si můžete odepsat jako náklad. Někdo dává dárků málo, někdo mnoho, nicméně z daní je odečtou všichni, kdo mají dobrou účetní. Pozor! Finanční úřady mohou požadovat prokázání těchto nákladů i jinak než jen účetními doklady. Takže je na místě například fotodokumentace.

Manažerské dárky bývají i dražší, než je tato daňově uznatelná hranice. Jejich význam a přínos je vyšší, takže se na odpisy tolik nehledí.

Ne každý dárek, který funguje musí být drahý. Jde o symbolické vyjádření pozornosti a využití momentu překvapení.

Komu se vyplatí reklamní předměty?

Reklamní předměty si může dovolit každý podnikatel. Nevěříte? Důležité je, jak šikovně s nimi umí pracovat. Podívejte se na tuto krátkou ukázku: